Jobbet börjar igen

Jobbet börjar inatt igen. Vart ledig väldigt länge nu känner jag. Blir skönt att komma tillbaka. Även om jag ska jobba 5 nätter i rad nu så kommer väl vara döende på onsdag haha! Men slutar 5 inatt och man känner att det är stooor skillad från att åka hem vid halv 8. Så det känns rätt skönt faktiskt. :)

Igår var jag på brandövning. Snygg kille från Anticimex som också arbete då och då som brandman eller något sa han (lyssnade kanske inte hela tiden hehe) och det gjorde ju timmarna bra mycket roligare! Fick använda brandsläckare och en massa grejer så det var helt okej.

Men träffa mamma för lite fika strax innan jobb. Härligt!
Sara
2013-02-10 @ 16:36:28
URL: http://Ziippiity.blogg.se

Du, jag är bara lite nyfiken, har du någon vårdutbildning? Jag är ganska sugen på att söka in till något sånt där vårdbiträdejobb, men står ju "undersköterskeutbildning" eller "Du har relevant utbildning eller tidigare erfarenhet som vårdbiträde/vårdare" på alla, och vad jag förstått är det ju ingen egentlig titel efter studier? Det gäller väl både vårdbiträde och undersköterska? Eller har jag missförstått? :)

Känner mig lite dum om jag söker arbete och sen så har jag missat ett stort MÅSTE, haha... :)

Tycker du det är roligt att jobba som vårdbiträde? :)

Svar: Nej jag har ingen utbildning. Sökt in till undersköterska men ej fått svar :) Undersköterska är en titel, men vårdbiträde är inte det. Det kan vem som helst bli :) Undersköterska en en viss utbildning.
Men kolla in platsbanken, tror Attendo och kommun söker en hel del där. Och oftast krävs det inte så mycket erfarenhet. För hur ska man annars få den? Ha bara ett bra cv! Kan kolla med kontakter om det är så :)

Ja jag tycker det är kul! Gör ungefär samma sak som undersköterskorna men det är skillnad i lön ;) Det är ju inte det bästa betalt, men jag tycker det är roligt. Man jobbar med många och dom allra flesta är roliga och trevliga :)
Carro - Änglamamma till Sebastian

Sara
2013-02-14 @ 22:20:25
URL: http://Ziippiity.blogg.se

Såg sen att det fanns undersköterska-utbildningar, haha. De skriver ju på alla jobb-annonser att de vill ha erfarna folk, men det vill väl alla helst ha oavsett yrke ;) Är du inom äldrevården eller "vanlig" vård. Kom inte på ett bättre namn för icke-äldrevård haha. Och menar du sökt undersköterska-utbildning? :) Lycka till!

Har ju läst en hel del om att alla tycker att vården får för lite, vet inte om jag vågar fråga vad ett vårdbiträde tjänar? Haha :)

Har 40% + hopp-in tjänst just nu, vore ju trevligt med heltid någonstans... Mitt problem är väl i för sig att jag inte kan jobba natt och kväll när jag är själv med Nattis :( Men det kanske finns folk som jobbar endast dag också?

Funderar på att söka in till läkarlinjen, måste komplettera lite kurser först och sånt, och göra högskoleprov också. Och bestämma mig helt om och hållet.Men vore ju trevligt att ha fått vara inom vården och "provat på" även om det är stor skillnad på läkare (isf inom opererande inriktning) och vårdbiträde :) Och sen pengarna så man klarar sig, såklart ;)

Svar: Ja jag är inom äldrevården. Det är där det är lättast att få in en fot inom vården utan utbildning. T.ex på hemtjänst eller liknande. :) Ja sökt utbildning.. men dom är segast i stan på att svara om man kom in eller inte *suck*
Oj oj du vill inte veta vad man tjänar... därför jobbar jag natt. får bra med OB då.

Mjo, men dom flesta som jobbar dag jobbar tyvärr delade turer - dag och kväll på en hel dag. Men finns nog ställen där man bara kan jobba dag också. Kolla om semestervikariat finns. Skriver ju alltid erfaret folk men eh sök ändå. :)

Haha ja en liiiiten skillnad kanske ;) Men gör det om du känner för det! Bara du räknar med en sjujävla massa studieskulder haha! Och att vara hemma kan man ju glömma då. jour och liknande. Men om det är kul, och det du vill göra så satsa! Man kan ju alltid få det att fungera :) Och pengarna är ju bra ;)
Carro - Änglamamma till Sebastian

Sara
2013-02-15 @ 18:53:34
URL: http://Ziippiity.blogg.se

Hade tänkt försöka klara mig utan studielån, genom att jobba sommar och spara massor och sedan leva snålt resten av året ;) Har man tur hittar man kanske ett extraarbete vid sidan de dagar man inte måste in till skolan, men det är väl att drömma haha!

Tror jag räknade med att om jag sparar ca 50 000 klarar jag mig ett år på endast studiestöd, men det gäller ju ALLA år då :)

Och förhoppningsvis har man hittat någon ny då så man kan jobba både jour och natt, annars blir jag deprimerad med tanke på att det är över 6 år innan jag är klar isf ;)

Sommarjobb har jag redan klart på jobbet jag är på nu, men hittar jag en heltidstjänst någonstans så tar jag ju såklart sommar där istället :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Carro - Änglamamma och mamma till Simon

24 årig ensamstående 2 barnsmamma från Västerås. Min första son dog 5mån gammal i PSD och sedan kom lillebror Simon i oktober 2013 som tack och lov fått stanna hos oss. Nyexad undersköterska som fått en chans att få börja jobba på lasarettet som vart drömmen länge. Träffat nya kärleken i livet också, Henri. Här inne varvas det med glädje, sorg, gnäll och en jäkla massa annat som försigår i en mammas liv. Jag berättar även om ett annat stort intresse vilket är lajv. Välkomna hit!

RSS 2.0