Uppdatering

Nu var det en stund sen jag skrev.

Jag jobbade i helgen och därför lördag, söndag och måndag var jag däckad. Det var sista helgen på ett tag nu. Det är för mycket pusslande varje gång för D vågar inte sova själv med han än, men det förstår jag. Känns lite trist för det är bra extra pengar men snart är det ändå dags att gå tillbaka till jobb :) Kommer sakna mammaledigheten ändå känner jag när jag väl tänker efter.

Jag håller på att bli tokig här hemma däremot. Den 17e beställde jag en bok från bokus. Det stod att det skulle ta max 8 dagar innan den var här. Jag fick sen ett mail den 25e där det står att den har skickats och skulle komma om 2 dagar. Det har den inte gjort och fick nu ett mail där man kan följa sändelsen och då står det beräknad leverans 2/5! Alltså jag fattar att det kund ta lite längre tid med påsken men vafan såhär länge?? Det är en skolbok och jag skulle behöva dom här dagarna för att plugga men går ju inte nu och då kommer jag få in grejerna försent till skolan. Blir det mer försenat sen ska jag fan ha pengarna tillbaka! ÅÅÅH blir så arg!!!!!!

Men var på samtal med prästen idag om dopet och jag tror det kommer bli så fint <3<3
Louise
2014-04-29 @ 20:01:38
URL: http://lowice.blogg.se

Fy sjutton!
De där var jag också med om. Fick vänta nästan TVÅ veckor innan den kom.
Men att man skulle få pengarna tillbaka var det inte på tal om. Dom skulle åtgärda problemet, sen var det inte mer. :(

Svar: Så jäkla drygt! Dom kan ju fetglömma att jag beställer från dom igen. Jag blir så arg eftersom jag fick ett mail att det skull ta 2-4 dagar men neeeej en vecka var det. Kommer få plugga ihjäl mig i en 2 dagar när boken väl kommer :(
Carro - Änglamamma och mamma till Simon

Louise
2014-04-30 @ 20:01:45
URL: http://lowice.blogg.se

Sv; Ja men verkligen!
Men hur går det för dig då? Hur långt har du kommit?

Svar: Jag ska nu läsa hälsopedagogiken och det är sista gemensamma kursen och sen börjar jag läsa fördjupningen (medicin) :D Jag har bara 5 kurser kvar nu... Känns lite läskigt. För när jag är färdig så måste jag ju faktiskt göra något med utbildningen också... Jag hoppas på att få jobb på sjukhuset! Men det känns skönt. Är så trött på alla dom här kurserna nu som bara handlat om må bra och mental hälsa osv. Ganska uttjatat! Hur går det för dig? :D
Carro - Änglamamma och mamma till Simon

Louise
2014-05-01 @ 00:40:31
URL: http://lowice.blogg.se

Vad kul! Hälsopedagogik är helt okej, inte den roligaste kursen, men den funkar. Bara fråga så ska jag hjälpa dig om jag kan. :)

Ja, men jag är samma som dig. Känns väldigt konstigt att man ska sätta all sin utbildning på ett arbete sen. Känns ju lite läskigt om jag ska vara ärlig.. Jag hoppas också att jag får på sjukhuset! Skulle verkligen vara sjukt häftigt!
Ska göra prov på psykiatrin nu på måndag, sen har jag sista kursen som är specialpedagogik, SEN ska jag fördjupa mig (också medicin!).

Svar: Absolut! Den verkar inte så svår men känns som att jag läst nu om att må bra och hej o hå i Vård och omsorg 2, psykiatrin, specialpedagogiken och nu i hälsopedagogiken. Men då borde det ju stta i huvudet föhoppningsvis haha!
Vad roligt!! Kanske vi ses någon dag på sjukhuset sen hehe! :D
Specialpedagogiken borde du klara som ett smäck. Den är inte svår alls och var ganska rolig. När gör du praktiken?
Carro - Änglamamma och mamma till Simon

Louise
2014-05-01 @ 14:08:18
URL: http://lowice.blogg.se

Nej men precis!
Du har ju betat av det värsta nu. Dock är det en hel del om arbetsmiljö och lagar, då det är lite annorlunda, men det fixar du! :)

Haha ja! Skulle vara sjukt roligt. :D
Nä, det ska ju bli väldigt intressant hur mycket man egentligen kan nu när man gör utbildningen. Kanske är helt clueless! HAHA!
Nej, men det ska bli spännande och göra den.

Svar: Lagar och historia är blääääääh! :(
Haha ja men alltså i teorin har man ju lite koll men när det väl kommer till kritan så vettefan... Jag kommer nog vara halvt ihjälskrämd när jag kommer till praktiken och faktiskt ska GÖRA allt vi läst om! Och sen så ska man ju kunna det så att man faktiskt ska kunna JOBBA med det också. Skitläskigt ju!! Som tur är har jag till augusti på mig innan praktiken börjar så kan andas en stund till
Carro - Änglamamma och mamma till Simon

Louise
2014-05-01 @ 21:29:23
URL: http://lowice.blogg.se

Ja usch!
Ja men exakt. Tänk dig förväntningarna man har på sig när man väl börjar jobba?
Jag menar, omsorgen kan vi ju, men erfarenheten själva vård delen? Det känns lite läskigt, men vi kommer fixa det när vi väl gört.
Ja, jag har praktik någon gång augusti/september. Typ jätte sent, men den är skönt att man hinner att enbart fokusera på skolan innan praktiken.

Svar: Kul om vi gör det samtidigt! Så får vi se var vi ska göra det nånstans. Var vill du helst hamna? :D
Carro - Änglamamma och mamma till Simon

Louise
2014-05-02 @ 18:18:43
URL: http://lowice.blogg.se

Ja men verkligen!
Ååååh! Jag vet inte! Men hade jag fått önska hade jag velat hamna på onkologen eller förlossningen. Skulle verkligen vara hur roligt som helst. :D
Var vill du hamna då?

Svar: åh exakt var jag vill hamna också! Min dröm är ju att jobba som barnmorska sen så förlossningen är ju mitt allra första alternativ. Även intensiven eller infektion vore coolt!
Carro - Änglamamma och mamma till Simon

Louise
2014-05-02 @ 23:36:24
URL: http://lowice.blogg.se

ÅH! Det verkar ju vara super spännande! :D
Fasen, skulle vara häftigt om det fanns något form v test där man kan se vart man skulle passa någonstans.
Skulle vara roligt och se var. Finns ju typ 100 olika avdelningar.

Svar: Ja! Jag har tänkt exakt samma tanke! Mailade skolan och frågade när man får reda på var man ska göra praktiken och det är förhoppningsvis i Juli så gissa om jag längtar nu? Vill ju veta NU var man hamnar! :O
Carro - Änglamamma och mamma till Simon

Louise
2014-05-04 @ 00:17:28
URL: http://lowice.blogg.se

Men åh!! Vad roligt! Det är ju jätte snart ju. :)
Ska fråga på tisdag när jag ska skriva prov när vi får veta.

Louise
2014-05-04 @ 00:18:35
URL: http://lowice.blogg.se

Hoppas vi hamnar på en rolig avdelning där vi får lära oss jätte mycket! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Carro - Änglamamma och mamma till Simon

24 årig ensamstående 2 barnsmamma från Västerås. Min första son dog 5mån gammal i PSD och sedan kom lillebror Simon i oktober 2013 som tack och lov fått stanna hos oss. Nyexad undersköterska som fått en chans att få börja jobba på lasarettet som vart drömmen länge. Träffat nya kärleken i livet också, Henri. Här inne varvas det med glädje, sorg, gnäll och en jäkla massa annat som försigår i en mammas liv. Jag berättar även om ett annat stort intresse vilket är lajv. Välkomna hit!

RSS 2.0