Jobbigt att läsa ibland

Fick en massa plugg gjort idag. Lämnat in uppdrag och läst allt för nästa uppdrag på en och samma dag. Inte dåligt. Läser palliativ vård just nu och sitter faktiskt med tårar i ögonen. Kursen har vart uppdelad i 3 delar, när den sjuke får reda på det och olika reaktioner, 2 - när personen är riktigt sjuk och vårdas hemma eller på hospice, 3 när personen är nära döden, döden och efter döden. Och denna 3e del nu... usch den var riktigt jobbig att läsa, Allt med Sebbe kom forsandes tillbaka och jag bara såg allt på sjukhuset, pratet med begravningsentreprenören, pratet med prästen, begravningen..., urnsättning och stenen kristallklart. Det stod om sorg och hur den följer med i många år. Usch, mitt hjärta gör ont just nu. Tyckt att kursen var intressant innan men nu hade jag gärna hoppat över den. =(

Men men. Ska försöka lämna in det uppdraget idag också. Tror inte ens jag vill öppna det och se vad det är för frågor. Kanske gör det imorgon istället. Usch usch usch usch.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Carro - Änglamamma och mamma till Simon

24 årig ensamstående 2 barnsmamma från Västerås. Min första son dog 5mån gammal i PSD och sedan kom lillebror Simon i oktober 2013 som tack och lov fått stanna hos oss. Nyexad undersköterska som fått en chans att få börja jobba på lasarettet som vart drömmen länge. Träffat nya kärleken i livet också, Henri. Här inne varvas det med glädje, sorg, gnäll och en jäkla massa annat som försigår i en mammas liv. Jag berättar även om ett annat stort intresse vilket är lajv. Välkomna hit!

RSS 2.0