Julen 2014

Ja egentligen firade vi bara jul i 2 dagar men det är full rulle här hemma ändå. Jobbar 5 nätter nu med start den 24 (alltså natten mellan 24 och 25) så går av måndag morgon. Men nog om det.
 
Började egentligen den 23e med julandet. Då drog jag och syrran ner på staden för sista minuten inhandling av resterande julklappar. Vi har gjort det varje år nu i några år så det är lite av en tradition. Sedan satt jag hela kvällen och slog in paket och greja. Jag hade i år gjort egengjorda julkort och rimmat i dom till varje julklapp. Morsan var väldigt impad och det var faktiskt riktigt bra rim om jag får säga det själv. Liiiite vuxenpoäng iaf?

Sedan morgonen eller ja morgon och morgon så öppnade lilla familjen paketen som låg under granen. Jag fick ett underbart halsband och en supersnygg klocka av karlen min. Han fick av mig en ring och ett tråkigt mjukt paket haha. Simme pimme fick mjuka paket, badleksaker och en supercool lära gå vagn. Självklart låter den något förjävligt så nu några dagar senare vill jag slå sönder den... Efter detta mina vänner var jag ännu mer vuxen! Jag gjorde egen fudge!! Smaka snickers och var asgott och jag är så jävla nöjd med mig själv. Supermorsa ja visst. Sedan åkte vi hem till min mormor för sedvanliga julbordet och kalle. Och tog inte slut än. Vi åkte därefter till min mamma och hade mer julklappsöppning, mer mat och vi tittade på Frost! Kanske en ny tradition? Var supermysigt och mysa alla framför filmen, och den är ju hur bra som helst!

Den 25e var vi hos min far på kvällen. Mer julmat och en jäkla massa godis så jag trodde jag skulle kräkas. Bara en massa mysande, spelande och snackande hela kvällen. Jag gick och la mig vid 22 tiden i brorsans rum för att sova en timme innan jobbet började. Hur trevligt som helst.

Sen nu har jag jobbat 3 nätter och har två kvar. Och sen en massa jobb vid nyår och efter det. När jag ska hina plugga det är en annan femma :P Nu ska jag sova en timme innan jobbat igen, God natt!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Carro - Änglamamma och mamma till Simon

24 årig ensamstående 2 barnsmamma från Västerås. Min första son dog 5mån gammal i PSD och sedan kom lillebror Simon i oktober 2013 som tack och lov fått stanna hos oss. Nyexad undersköterska som fått en chans att få börja jobba på lasarettet som vart drömmen länge. Träffat nya kärleken i livet också, Henri. Här inne varvas det med glädje, sorg, gnäll och en jäkla massa annat som försigår i en mammas liv. Jag berättar även om ett annat stort intresse vilket är lajv. Välkomna hit!

RSS 2.0