Varning för äckeltå

Jag har ju tränat en hel del som ni säkert har förstått. Och det har vart jätteskönt och man ser att jag börjar komma i bättre form äntligen. Men en dålig sak är dom satans blåsorna på fötterna! Jag tror mina blåsor har blåsor. Min lilltå har en fet jävla blåsa som gör att om jag har skor på mig gör det jätteont! Hur får man bort dom? Ska jag bara låta den va och gå som en galning då tån kläms? :(



fia
2014-06-05 @ 11:45:58
URL: http://www.nattstad.se/livetenligtfia

Sådär ser mina alltid ut!! Jag brukar tömma mina blåsor på vätska och sen lägga plåster över. Sen läker der ofta rätt fort efter att blåsan försvunnit.

Svar: Vad har man sönder dom med? Jag vååååågar inte :O
Carro - Änglamamma och mamma till Simon

Louise
2014-06-05 @ 14:00:23
URL: http://lowice.blogg.se

Ni ska inte ha sönder dom.
Trots att det gör ont, så skyddar blåsan mot infektioner för det skadade ytskiktet. Tvätta rent och håll torrt istället och sätt på skavsårsplåster. Så försvinner det tids nog. :)

Svar: Tack! Borde kanske veta detta men har fan knappt haft eller sett blåsor förut! :) dom är så dryga bara. Men har extra stora skor på mig nu haha
Carro - Änglamamma och mamma till Simon

Louise
2014-06-06 @ 19:29:48
URL: http://lowice.blogg.se

Haha äsch då!
Jag som läser om brännskador nu, därför sitter det lite närmare i minnet.
Ja men det är ju super drygt och gör ont med blåsor.
Kör på clownskor vettja. Haha! ;)

Camilla
2014-06-08 @ 19:11:27
URL: http://omlivetefter.blogspot.se

När den sitter så illa till skulle jag ta en nål och punktera den. Skulle inte du bli sjuksyrra ;) Kör på bara!

Svar: Nålar på andra är ingen fara. Men nålar på mig själv! Nej usch!!! Keep them away fr.o.m me
Carro - Änglamamma och mamma till Simon




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Carro - Änglamamma och mamma till Simon

24 årig ensamstående 2 barnsmamma från Västerås. Min första son dog 5mån gammal i PSD och sedan kom lillebror Simon i oktober 2013 som tack och lov fått stanna hos oss. Nyexad undersköterska som fått en chans att få börja jobba på lasarettet som vart drömmen länge. Träffat nya kärleken i livet också, Henri. Här inne varvas det med glädje, sorg, gnäll och en jäkla massa annat som försigår i en mammas liv. Jag berättar även om ett annat stort intresse vilket är lajv. Välkomna hit!

RSS 2.0