Ångest

Jag har ganska mycket ångest. Oftast kan jag hantera den genom terapijobb som att rensa strumpor och knytakompisband. Men ibland har det hänt att jag tappar kontrollen och ångest går över till panikångest. Jag kan inte andas, kan bara inte sluta gråta och vill bara dö. Det var länge sen detta hände senast så har idag endast ångestdämpande vid behov men tog den såklart inte igår... suck. Så jag freaka ur, klädde på mig och gick ut genom dörren för att komma på ett bra ställe att dö på. Jag har dock aldrig vart en självskademänniska så det sluta med att jag bara vandra runt. I paniken tänkte jag dock inte på att jag hade feber och så gick jag iväg i tunna byxor och klackskor för det var det jag hitta först. Smart. Verkligen. Efter en bra stund så kunde jag tänka klarare och ringde min bästa mamma som kom och hämta mig och vi körde runt en stund och bara prata om allt och inget sen åkte jag hem. Stupa i säng och vakna 9 h senare.


usch. Var verkligen hemskt. Hade glömt hur nedbrytande den här ångesten kan vara men det var väldigt förlösande. Gått med stress alldeles för länge så var väl dags att få förlösning för det :) Så idag är jag mycket piggare utom för febern då. Gå i tunna byxor är dumt när det är kallt.
Och tanken på min älskade Simon hjälpte massor. Kunde ju såklart inte lämna han. Och tack alla som var ute och leta efter mig igår och sorry för det också :) Men tack, det värmer <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Carro - Änglamamma och mamma till Simon

24 årig ensamstående 2 barnsmamma från Västerås. Min första son dog 5mån gammal i PSD och sedan kom lillebror Simon i oktober 2013 som tack och lov fått stanna hos oss. Nyexad undersköterska som fått en chans att få börja jobba på lasarettet som vart drömmen länge. Träffat nya kärleken i livet också, Henri. Här inne varvas det med glädje, sorg, gnäll och en jäkla massa annat som försigår i en mammas liv. Jag berättar även om ett annat stort intresse vilket är lajv. Välkomna hit!

RSS 2.0