Plugga vidare?

Jag älskar mitt nya jobb och det gör mig så glad och det är 100 avdelningar jag skulle vilja prova på... men även som undersköterska är det ändå svårt att hitta något permanent. Jag har alltid vetat att jag vill plugga vidare till att bli sjuksköterska, gärna på akuten eller liknande. Mamma tycker att jag ska söka till vt-16 (alltså januari 2016) men jag är sugen på att söka redan nu. Alltså till ht (augusti) 2015. Men jag vet inte om jag orkar sätta mig i skolbänken igen men samtidigt så känner jag att då har jag hela tiden det som är stabilt för just nu är allt annat omkring mig kaos... 

Jag vet inte riktigt. Vad tror ni? Tror ni jag klarar det? Har bara 5 dagar på mig att ansöka... bläää vet inte alls vad jag ska göra :( Borde jag vara kvar en stund till på jobbet? Det blir jag ju såklart hela sommaren då. Min timanställning går ut den 31 augusti så det skulle vara samma månad som jag skulle börja plugga isåfall... Då hinner jag ju prova en del. Vet inte alls hur jag ska göra. Ärnju egentligen inte många månader senare som jag skulle börjat plugga om jag började i januari iställer för augusti men blev så sugen :(

Gud vad jag älskar den här lilla killen. Som absolut inte är liten längre. Han blir ju 1,5år nu i april! Idag gick han halva vägen hem själv från dagmamman medan han höll mig i handen. Kände mig så stolt då <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Carro - Änglamamma och mamma till Simon

24 årig ensamstående 2 barnsmamma från Västerås. Min första son dog 5mån gammal i PSD och sedan kom lillebror Simon i oktober 2013 som tack och lov fått stanna hos oss. Nyexad undersköterska som fått en chans att få börja jobba på lasarettet som vart drömmen länge. Träffat nya kärleken i livet också, Henri. Här inne varvas det med glädje, sorg, gnäll och en jäkla massa annat som försigår i en mammas liv. Jag berättar även om ett annat stort intresse vilket är lajv. Välkomna hit!

RSS 2.0