Uppdatering

Hoppsan! Nu var det ett tag sen man uppdaterade här. Har jobbat och stått i så är helt slut. Lite saker som händer på det personliga planet men det tar jag upp senare =) 

Men det är fortfarande så jäkla roligt på jobbet kan jag säga! Jag trivs som tusan och det är spännande! Har vart lite på avd 5 nu vilket är Kärlkirurgen så det hamnar ju en rad olika patienter där och som är där för lite olika saker. Det är ganska stressigt men är kul! Finns alltid något göra. Man kör folk upp och ner till Angio bl.a. och så hämtar och lämnar saker och ibland kör patienterna till koller på andra ställen, Det är inte jättemycket sån där omvårdnad med blöjor och så utan är med medicininriktat och man ser till att dom har det bra. Jättekul och spännande. Har dock en halv ordlista nedskriven som ska googlas upp. Är ju specifik vård där så blir myclet krångliga ord och liknande. Man träffar även läkarna och kirurgerna en hel del. Vore sååå coolt att få prova på hus kirurgen eller på uppvak nångång sen!!! Jag har även fått lite vänner på resursen så det känns kul!

Men till annat! Den 25-26 april ska jag på airsoftspel! Det har vart ett rent airsoftspel men arrangörerna ville få in ett lajvelement i det hela så nu har det dragits ihop ett gäng lajvare som ska dra dit och skjuta lite! Jag ska såklart spela medic haha.,, Den 14e drar jag till storstan och ska införskaffa grejer till det. Fyfan vad kul det sjka vi att komma ut i skogen igen med vänner :D

Trots det händer lite skit på det personliga planet så känns saker och ting fan helt okej ändå! 
Ellie
2015-04-09 @ 22:13:12

Skönt att du mår okej. Och att allt rullar på bra på jobbet gör ju mycket också. :)

Svar: ja jobbet betyder massor just nu! jag älskar det. jag ska orka skriva ut om annat som händer men fokuserar på det positiva just nu :)
Carro - Änglamamma och mamma till Simon




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Carro - Änglamamma och mamma till Simon

24 årig ensamstående 2 barnsmamma från Västerås. Min första son dog 5mån gammal i PSD och sedan kom lillebror Simon i oktober 2013 som tack och lov fått stanna hos oss. Nyexad undersköterska som fått en chans att få börja jobba på lasarettet som vart drömmen länge. Träffat nya kärleken i livet också, Henri. Här inne varvas det med glädje, sorg, gnäll och en jäkla massa annat som försigår i en mammas liv. Jag berättar även om ett annat stort intresse vilket är lajv. Välkomna hit!

RSS 2.0