Updates

Helt otroligt vad tiden flyger fram nu! Varför gjorde den inte det när man var gravid? ;)

Imorgon onsdag blir Lillebror Simon redan 3 veckor! Förra onsdagen var vi på BVC för vägning och han vägde då 4080g! Så det går verkligen åt rätt håll. Amningen funkar jättebra och har gjort ända från början.

Jag är så lycklig just nu. Men också så orolig. Var jag orolig innan är det inget mot nu. Så fort han har prickar tänker jag direkt på röda hund och eksem och en massa annat. Vågar inte fila naglarna för tror jag ska bryta fingrarna på han. Han är snorig på kvällen och morgonen så jag måste känna så att han andas var 10e minut trots larm.
Även börjat tänka på och sakna Storebror Sebbe mer nu. Fantiserar om hur det skulle vara att ha min första kille här också. Det känns tyngre igen allting. Kan vara för hans tvåårsdag närmar sig... Var mina känslor i ett kaos innan är det inget emot nu.

Men Simon tar mig igenom. Oj så jag älskar den lilla människan. Kan inte sluta le varje gång jag tittar på honom. Jag upptäcker mig själv med att drömma om när Simon blir större. Jag har börjat tillåta mig själv att hoppas att Simon faktiskt får vara här på sin 1års och 2års dag och flera framöver. Det är ett steg i rätt riktning tycker jag <3

Nikita
2013-11-12 @ 06:33:02
URL: http://nikital.blogg.se

Måste vara jobbigt att brottas
Med alla känslor , hoppas du ändå kan njuta lite !

Svar: Det gör jag. När han tittar med sina söta ögon tror jag att jag ska dö av en hjärtattack. Men det är en hel del kaos också. Men man får njuta trots alla motgångar eller hur? :)
Carro - Änglamamma och gravid igen

Carro R
2013-11-12 @ 15:55:31

Alla föräldrar oroar sig för sina barn, och jag kan tänka mig det är 100ggr värre för dig som redan mist ett barn.. Så orättvist!:/
Simon är så otroligt söt, tjejerna kommer flockas runt honom när han blir större ;)

Svar: Han är min lilla hjärtekrossare! Men neheeee... han är mammas kille. Ingen tjej kommer komma i närheten ;)
Carro - Änglamamma och gravid igen

Josefin
2013-11-13 @ 23:00:30

Jag tycker att du är så himla stark och verkar vara en sån härlig person. Simon kommer ju föralltid att ha en storebror som vakar över honom, fast uppifrån molnen. Jag hoppas att Simon får vara frisk och må bra, och du med för den delen :) kram på dig!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Carro - Änglamamma och mamma till Simon

24 årig ensamstående 2 barnsmamma från Västerås. Min första son dog 5mån gammal i PSD och sedan kom lillebror Simon i oktober 2013 som tack och lov fått stanna hos oss. Nyexad undersköterska som fått en chans att få börja jobba på lasarettet som vart drömmen länge. Träffat nya kärleken i livet också, Henri. Här inne varvas det med glädje, sorg, gnäll och en jäkla massa annat som försigår i en mammas liv. Jag berättar även om ett annat stort intresse vilket är lajv. Välkomna hit!

RSS 2.0