Simon 6 månader!

Helt otroligt att vi har kommit till den här dagen! Jag trodde inte man skulle få uppleva den men här är vi. Min älskade kille är halvvägs till 1 år! Jag känner att jag slappnar va lite mer nu men är ändå orolig hela tiden. Men det slutar man väl som förälder aldrig att vara eller hur?

Simon är idag  ca 66cm lång och väger ca 6700g. Han ligger lite under kurvan men har såna söta tjocka lår ändå så är inte så orolig. Han växer på bra älsklingen! Han är inte så förtjust i babygymmet längre för han krälar ur det. Han kryper inte än men det dröjer nog inte alltför länge tills dess :) Han sitter inte själv heller men man behöver bara stödja lite så det hoppas vi kommer snart också! Vi behöver nu införskaffa en sån där gåstol så han får springa runt i den :) Han är världens charmtroll och har ofta ett leende till alla. Han är inte särskilt rädd för främlingar så det är trevligt att ta med han. Han sover helt otroligt bra också! Mellan 9-07 varje natt. Synd bara att mamma inte kan somna tidigare. Han älskar bea och vaniljsås och smoothies, och bli naffsad på magen. 
 
 
Anonym
2014-04-23 @ 21:59:58

Bea? Som i bearnaisesås? :O Och vaniljsås? Ger du verkligen din son sånt?? Han är 6 månader!!!

Svar: Kanske lät dumt men jag menar såklart att vi doppar lite på fingret så får han smaka. Det är ytterst lite vi pratar om och det är helt okej.
Carro - Änglamamma och mamma till Simon




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Carro - Änglamamma och mamma till Simon

24 årig ensamstående 2 barnsmamma från Västerås. Min första son dog 5mån gammal i PSD och sedan kom lillebror Simon i oktober 2013 som tack och lov fått stanna hos oss. Nyexad undersköterska som fått en chans att få börja jobba på lasarettet som vart drömmen länge. Träffat nya kärleken i livet också, Henri. Här inne varvas det med glädje, sorg, gnäll och en jäkla massa annat som försigår i en mammas liv. Jag berättar även om ett annat stort intresse vilket är lajv. Välkomna hit!

RSS 2.0