Mycket som händer

Vart frånvarande därför att det är ganska mycket grejer som händer just nu. Jag jobbar ju för kommun på ett demensboende. Och i tisdags skulle jag börja ett pass 14.30. Allt känns bra när jag kommer dit. Är på bra humör och mår bra. Så vid ungefär 14.55 så ska jag och en kollega göra ett blöjbyte på en boende. Och jag håller i denne och sedan helt plötsligt vaknar jag i soffan! Jag har inte svimmat utan enligt kollegan hade jag blivit tom i blicken, blivit blek, slutat andas och höll lite krampaktigt i den boende. Hon hade tagit tag i mig och kunnat leda mig till soffan. Där hade jag väl mer regelrätt svimmat av. Hon hämtade sköterskan där och de tog bt puls och blodsocker. Högt bt och hög puls. Jag vaknar upp och blir orolig då jag inte vet var jag är, när det är eller hur jag kom dit. Glömt bort flera dagar. Ca 20min senare har minnet kommit tillbaka men de minutrarna jag var borta är helt svarta för mig. Har bara deras berättelser.

Jag får åka ambulans till akuten som är full pga halkan. Är där hela kvällen med mamma. Får träffa en läkare tillslut och han vill egentligen lägga in mig men de har fullt så vi kompromissar att jag åker hem och får komma tillbaka tidigt nästa dag. Vi gör det och får träffa en neurolog. Det verkar som de tror att det är ett epilepsi anfall. Det behöver dock inte vara epilepsi men får nu ändå inte köra bil. Ska få en kallelse tillbaka för göra eeg som kan visa om jag har epilepsi... Det är skitläskigt. En timme innan hadejag setat i bilen... jobbigg att inte veta om det är det eller inte. 

Jag är typ rädd för att vara själv just nu om det skulle hända igen men orkar inte umgås med människor heller. Känns bara... bläää allting. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Carro - Änglamamma och mamma till Simon

24 årig ensamstående 2 barnsmamma från Västerås. Min första son dog 5mån gammal i PSD och sedan kom lillebror Simon i oktober 2013 som tack och lov fått stanna hos oss. Nyexad undersköterska som fått en chans att få börja jobba på lasarettet som vart drömmen länge. Träffat nya kärleken i livet också, Henri. Här inne varvas det med glädje, sorg, gnäll och en jäkla massa annat som försigår i en mammas liv. Jag berättar även om ett annat stort intresse vilket är lajv. Välkomna hit!

RSS 2.0